Site Rengi

DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 23°C
Gök Gürültülü

İsrail’de Pfizer/BioNTech aşısı olanlarda “kalp kası iltihabı” görüldü

Koronavirüse karşı aşılamada büyük bir muvaffakiyet gösteren İsrail’de, Pfizer/BioNTech tarafından geliştirilen aşıyı olan şahıslarda az sayıda …

26.04.2021
21
A+
A-

Koronavirüse karşı aşılamada büyük bir muvaffakiyet gösteren İsrail‘de, Pfizer/BioNTech tarafından geliştirilen aşıyı olan şahıslarda az sayıda “kalp kası iltihabı” (Miyokardit) görüldüğü bildirildi. İsrail Sıhhat Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, Pfizer/BioNTech aşısı olan bireylerde az sayıda “kalp kası iltihabı” (Miyokardit) meydana geldiği belirtilerek, hadiselerin incelendiği ve şimdi bir sonuca varılmadığı söz edildi.

HADİSELERİN BİRÇOK 30 YAŞ BİREYLER ORTASINDA GÖRÜLDÜ

İsrail’in Pandemi Müdahale Koordinatörü Nachman Ash yaptığı açıklamada, 5 milyondan fazla aşılanmış kişi ortasında yapılan bir ön çalışma ile bilhassa ikinci dozdan sonra meydana gelen “onlarca miyokardit vakasının” tespit edildiğini söz etti. Ash, bunun alışılmadık derecede yüksek olup olmadığının ve aşıya bağlı olup olmadığının belgisiz olduğunu açıklayarak, “Sağlık Bakanlığı şu anda hastalık oranında fazlalık olup olmadığını ve aşılara atfedilip atfedilemeyeceğini inceliyor” dedi. Ash, bu mevzuyu “soru işareti” olarak nitelendirerek, Sıhhat Bakanlığı’nın şimdi bir sonuca varmadığını vurguladı. Olayların birçoklarının ise, 30 yaş şahıslar ortasında görüldüğü bildirildi.

“AŞI İLE NEDENSEL BİR İLİŞKİ KURULAMADI”

Aşı ile miyokardit ortasında bir temas belirlemenin güç olacağını tabir eden Ash, ekseriyetle komplikasyon olmaksızın ortadan kalkan bir durum olan miyokarditin çeşitli virüslerden kaynaklanabileceğini ve evvelki yıllarda da benzeri sayıda hadise rapor edildiğini açıkladı. Pfizer/BioNTech tarafından yapılan açıklamada, şirketin İsrail’in yüklü olarak Pfizer/BioNTech Covid-19 aşısı yapılan ve genç erkeklerden oluşan bir popülasyonda meydana gelen miyokardit gözlemlerinden haberdar olduğu belirtildi.

Olumsuz olayların nizamlı olarak ve kapsamlı bir halde gözden geçirildiğini belirten Pfizer/BioNTech, “Genel popülasyonda beklenenden daha yüksek bir miyokardit oranı gözlemlemedik. Aşı ile nedensel bir temas kurulmadı. Şu anda miyokarditin Pfizer/BioNTech Covid-19 aşısının kullanımıyla bağlantılı bir risk olduğu sonucuna varacak hiçbir ispat yok” dedi.

‘AŞININ UYGULANMASINI DURDURACAK KADAR ÖNEMLİ DEĞİL’

İsrail Ben Gurion Üniversitesi Halk Sıhhati Okulu Yöneticisi Nadav Davidovitch ise yaptığı açıklamada, miyokardit hadiseleri ile aşı ortasında bir korelasyon kurulsa bile, aşının uygulanmasını durduracak kadar önemli görülmediğini tabir etti. Davidovitch, “Bu, incelenmesi gereken bir durum ve son raporu beklememiz gerekiyor. Fakat orta bir tahlilde, Covid-19’dan hasta olma riski, aşının yan tesirlerinden hasta olma riskinden çok daha yüksek görünüyor. Aşı sonrası miyokardit düşük ve geçicidir” diye konuştu. İsrail’de 9,3 milyonluk nüfusun yaklaşık yüzde 60’ına Pfizer/BioNTech aşısı uygulanırken, aşının Covid-19 ile bağlı semptomları ve önemli hastalıkları önlemede epeyce tesirli olduğu görüldü.

Kaynak: İhlas Haber Ajansı

 

İsrail’de dünyanın umut bağladığı Pfizer/BioNTech tarafından geliştirilen koronavirüs aşısı olan şahıslarda az sayıda “kalp kası iltihabı” görüldü. Net bir sonuca ulaşılmayan hadiselerin çoğunluğunun 30 yaş bireyleri oluşturduğu öğrenildi.

Koronavirüse karşı aşılamada büyük bir muvaffakiyet gösteren İsrail‘de, Pfizer/BioNTech tarafından geliştirilen aşıyı olan bireylerde az sayıda “kalp kası iltihabı” (Miyokardit) görüldüğü bildirildi. İsrail Sıhhat Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, Pfizer/BioNTech aşısı olan bireylerde az sayıda “kalp kası iltihabı” (Miyokardit) meydana geldiği belirtilerek, hadiselerin incelendiği ve şimdi bir sonuca varılmadığı söz edildi.

HADİSELERİN BİRDEN FAZLA 30 YAŞ ŞAHISLAR ORTASINDA GÖRÜLDÜ

İsrail’in Pandemi Müdahale Koordinatörü Nachman Ash yaptığı açıklamada, 5 milyondan fazla aşılanmış kişi ortasında yapılan bir ön çalışma ile bilhassa ikinci dozdan sonra meydana gelen “onlarca miyokardit vakasının” tespit edildiğini söz etti. Ash, bunun alışılmadık derecede yüksek olup olmadığının ve aşıya bağlı olup olmadığının bilinmeyen olduğunu açıklayarak, “Sağlık Bakanlığı şu anda hastalık oranında fazlalık olup olmadığını ve aşılara atfedilip atfedilemeyeceğini inceliyor” dedi. Ash, bu mevzuyu “soru işareti” olarak nitelendirerek, Sıhhat Bakanlığı’nın şimdi bir sonuca varmadığını vurguladı. Olayların birçoklarının ise, 30 yaş şahıslar ortasında görüldüğü bildirildi.

“AŞI İLE NEDENSEL BİR TEMAS KURULAMADI”

Aşı ile miyokardit ortasında bir ilişki belirlemenin güç olacağını söz eden Ash, çoklukla komplikasyon olmaksızın ortadan kalkan bir durum olan miyokarditin çeşitli virüslerden kaynaklanabileceğini ve evvelki yıllarda da misal sayıda olay rapor edildiğini açıkladı. Pfizer/BioNTech tarafından yapılan açıklamada, şirketin İsrail’in yüklü olarak Pfizer/BioNTech Covid-19 aşısı yapılan ve genç erkeklerden oluşan bir popülasyonda meydana gelen miyokardit gözlemlerinden haberdar olduğu belirtildi.

Olumsuz olayların nizamlı olarak ve kapsamlı bir halde gözden geçirildiğini belirten Pfizer/BioNTech, “Genel popülasyonda beklenenden daha yüksek bir miyokardit oranı gözlemlemedik. Aşı ile nedensel bir ilişki kurulmadı. Şu anda miyokarditin Pfizer/BioNTech Covid-19 aşısının kullanımıyla alakalı bir risk olduğu sonucuna varacak hiçbir ispat yok” dedi.

‘AŞININ UYGULANMASINI DURDURACAK KADAR ÖNEMLİ DEĞİL’

İsrail Ben Gurion Üniversitesi Halk Sıhhati Okulu Yöneticisi Nadav Davidovitch ise yaptığı açıklamada, miyokardit olayları ile aşı ortasında bir korelasyon kurulsa bile, aşının uygulanmasını durduracak kadar önemli görülmediğini söz etti. Davidovitch, “Bu, incelenmesi gereken bir durum ve son raporu beklememiz gerekiyor. Lakin orta bir tahlilde, Covid-19’dan hasta olma riski, aşının yan tesirlerinden hasta olma riskinden çok daha yüksek görünüyor. Aşı sonrası miyokardit düşük ve geçicidir” diye konuştu. İsrail’de 9,3 milyonluk nüfusun yaklaşık yüzde 60’ına Pfizer/BioNTech aşısı uygulanırken, aşının Covid-19 ile bağlı semptomları ve önemli hastalıkları önlemede hayli tesirli olduğu görüldü.

Kaynak: İhlas Haber Ajansı

ETİKETLER: , , ,
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.